Doplňky stravy jsou často důležitější, než si myslíte

0
174

Češi mají stále potíže s jídlem. Ne, že by ho bylo nedostatek, právě naopak. Mnohdy ovšem není strava správně vyvážená, což má nakonec velice neblahý vliv na hmotnost českého obyvatelstva. Nejedná se však o jediný problém spojený se špatným stravováním.

Moha lidem navíc chybí důležité prvky, bez nichž tělo funguje daleko hůře. Často je tak nutné je doplňovat vhodnými preparáty.

Omega 3 mastné kyseliny jsou extrémně důležité

Jistě jste již někdy slyšeli o Omega 3 mastných kyselinách. Ve své době tento výraz zazníval v televizi docela často. Jedná se o prvek, jenž by neměl našemu organismu chybět, jinak můžete začít zažívat různé nepříjemné stavy, případně dokonce onemocnět.

Omega 3 ovlivňuje pozitivním způsobem zvláště srdeční sval a nervovou soustavu. Nicméně to není všechno. Také jde o důležitého činitele při tvorbě nové svalové hmoty, případně se podílí na její regeneraci. Rovněž má i protizánětlivé účinky. Jak vidno, jedná se o skutečně důležitý prvek, jenž by nám neměl v žádném případě chybět.

Hlavně sportovci, nastávající maminky či starší lidé by si měli dávat pozor na to, aby si dopřávali dostatečné množství omega 3 mastných kyselin ve stravě. A kde všude je můžeme najít?

Mořské ryby

Omega 3 se v přírodě vyskytuje hlavně v mořských rybách. Tudíž je ideální dopřávat si v pravidelných intervalech makrely, lososy či třeba sledě. Vhodné kyseliny se rovněž vyskytují i ve vejcích a vlašských ořeších, ovšem v mnohem menším množství.

Vzhledem k tomu, kolik u nás mořské ryby stojí a zároveň jsou špatně sehnatelné, doporučuje se místo nich konzumovat doplňky stravy.

Rybí tuk v tabletách

Pokud nemáte šanci mít pravidelně mořské ryby na jídelním stole, můžete si v lékárně koupit rybí tuk. Nejde sice o žádnou laskominu, ale jednu lžičku denně spolknout určitě zvládnete.

Rybí tuk se však běžně prodává i v podobě kapslí, takže když vám moc nechutná, můžete ho do sebe dostávat i takto.