Redakce a kontakty
- Cestovatel.cz
- 23 dubna, 2007
Necelé dva roky po pádu železné opony sjel z výrobní linky
automobilky v durynském Eisenachu poslední z několika set tisíc
vozů, které po dlouhých 35 let nesly stejné jméno jako hrad, usazený
na skále vysoko nad městem. Tím skončil počin v historii
automobilového průmyslu zřejmě dosud ojedinělý, totiž pojmenování auta
podle hradu. Na to však nepřišli soudruzi z bývalé NDR sami, ti jenom
oprášili označení, které dala eisenašská automobilka svému prvnímu typu
vozu, vyráběnému od roku 1898.
Nedávno tomu byl přesně rok, co jsem se vrátil z desetidenní
okružní cesty po Arménii a Gruzii, kam jsem se vydal prozkoumat starodávné
trasy kupců putujících z Asie do Evropy.
Z rud se získávalo stříbro a olovo, nicméně až do 13. stol. byl
Rammelsberg především „měděnou horou“ a Goslar se v té době stal
jedním z míst, jež ovládala evropský trh s mědí. Současně
vzrůstal i jeho význam politický – bohatnoucí město a nádherná
příroda v okolí byly hlavními důvody, proč v Goslaru často
pobývali němečtí císaři.
A pak přišly děti. V uniformách ustrojené, šťastné, že
mohou chodit zrovna do téhle školy. Některé každý den chodí pěšky mnoho
kilometrů, některé vozí rodiče malými auty spolu s několika
dalšími spolužáky. Pamatuji si, že z jednoho takového malého
třídvéřového vozítka vyskákalo sedm dětí.
Nudí Vás dovolené ve stylu „lehnu na pláž a týden se nehnu“? Pokud
patříte mezi ty aktivnější turisty, kteří se nebojí chodit a poznávat
okolí hotelu či města, kde dovolenou trávíte, pak může být dobrou volbou
výlet do Srbska.
Jedna z nejúchvatnějších vyhlídek světa se naskýtá
návštěvníkům Filipínských Kordiller. Rýžové terasy Ifugaů staré
přes dva tisíce let jsou cílem mnoha cestovatelů.