100km úsek mezinárodní silnice „friendship highway“ spojující Čínu s Nepálem v Tibetu po dešti z července 2006. Bohužel v nejzajímavějších situacích jsem měl jiné starosti než focení, přecejen mám pud sebezáchovy, tak jsem měl občas foťák raději sbalený a připraven vystoupit.
Ta cesta byla tak v obdobi dešťů, ale monzun tam zasahuje jen malinko okrajově. Dobrodružství to určitě bylo, projel jsem úplně komplet Tibet z Kyrgystánu ze západu na východ bez jediného povolení, které bych měl předem.
100km úsek mezinárodní silnice „friendship highway“ spojující Čínu s Nepálem v Tibetu po dešti z července 2006. Bohužel v nejzajímavějších situacích jsem měl jiné starosti než focení, přecejen mám pud sebezáchovy, tak jsem měl občas foťák raději sbalený a připraven vystoupit. Při překonávání useků s více jak metrovou vodou hrozila stoupající voda v autě. Když jsme předjížděli vysoko naložené náklaďáky, kterým obsah korby začal padat na nás bylo bezpečnější projít kolem pěšky z větší vzdálenosti. Když hrozilo zapadnutí bylo lepší okamžitě pomáhat a když auto klouzá nekontrolovaně ze svahu je lepší se držet.
Tento článek je s laskavým svolením převzat z osobních stránek autora. Tam najdete informace a fotografie o dalších zemích, které autor procestoval. Jeho stránky najdete na adrese mafi.ucw.cz
Mezinárodní highway po střeše světa – hlavní pozemní tah Kathmandu-Lhasa-Peking
Tuhle nás jen málem cisterna smetla dolů, naštěstí jsme vycouvali včas zpět
Trochu to zkratkou ze stráně začalo nekontrolovaně klouzat a každý se v autě drží jak umí
Při jízdě v tomto offroadu voda sahala v nejhorších místech na přední sklo a kupodivu jsme uvnitř nemuseli zvedat nohy, úžasný stroj
Hlavně aby ta silnička neskončila v řece
Toyota Landrover – vznášedlo nebo plavidlo? Silnice zatarasené zapadlými náklaďáky a v řece s kamenným dnem hrozilo narozdíl od bahna na loukách nejmenší riziko zapadnutí
Silnice = nejhorší místo kudy se dá jet široko, daleko
Zatékající vchod do hlavní štábu oblastní silniční divize a hospoda v jednom
Technika zapadla v bahně, ale lidé neztrací motivaci. Makají, kopou a vyrabí beton na silnici i v nevhodném období dešťů vlastníma rukama.
Silničaři na tomto 50km dlouhém úseku třídavě stavěli hráze proti vodě nebo nahazovali odplavenou silnici, nekonečný boj s živly