Connect with us

Rady a zkušenosti

Máte už svého sponzora?

Přemýšlíte, že si na cestu seženete sponzora? Někoho, kdo vám
zaplatí kapesníčky nebo i víc? Že vás to nikdy ani nenapadlo? Jestli
vám to příjde jako dobrý nápad, Martin se tomuto tématu věnuje trochu
víc a vy si jeho postřehy můžete přečíst

Published

on

Možná se při čtení nadpisu tohoto článku sami sebe ptáte, co je to za zvláštní otázku. Jak bychom mohli mít sponzora. K čemu a proč my?

Docela nedávno, mne jeden zajímavý článek přivedl k malému zamyšlení. Rád bych se s Vámi podělil o jeho stručnou sumarizaci. Slovo sponzor znají všichni. Víme o těch, kteří druhé sponzorují, neboli podporují v jejich jakékoliv činnosti. A také známe ty, kteří jsou sponzorováni. Především sportovce. Obecně řečeno znamená sponzorství přijímání finanční a jiné hmotné podpory k tomu, abych se mohl naplno věnovat činnosti, kterou provozuji. A protože jsem v této oblasti dobrý, ba co víc, velmi dobrý a jsem mediálně známá osoba, sponzorovi se zcela evidentně tato investice vyplatí a vrátí ve zvýšeném zájmu o jeho výrobky, či jiné služby.

Platí tedy obecná zásada: je-li někdo známou osobností, je výhodné ho sponzorovat a podporovat, protože při každé zmínce o jeho úspěších, či neúspěších, se zviditelňuje i logo mé firmy.

I cestovatelé mají své sponzory. Fotoaparáty, kamery, outdoorové vybavení…to jsou pouze některé z položek, které jsou známým cestovatelům věnovány. Oni pak na oplátku při svých veřejných prezentacích a ve svých knihách uvedou čím fotí, v jakém stanu spí…atd. Na tom není nic špatného, je to v pořádku. Jen si tak říkám…když oni, proč ne my? Jaký je mezi námi rozdíl? Snad jen v tom, že my cestujeme pouze ve svém volném čase, za své a pokud vyprodukujeme nějaké výstupy v podobě fotografií a článků, nevychází většinou ve známých periodikách s cestovatelskou tématikou. Je to ale důvod domnívat se, že pomyslný vrchol sponzorského Olympu je pro nás nedostupný?

Tento článek píšu pro nás, nevrcholové sportovce, či vrcholové nesportovce, prostě pro obecně neznámé, anonymní poutníčky, kteří by se rádi nechali inspirovat dále popsanými radami. Naše šance na získání sponzora jsou jednoznačně pozitivní. Nakolik budou úspěšné, záleží jen a pouze na nás samotných. Troufám si tvrdit, že rady, které budete číst, jsou realizovatelné a mohou Vám přinést úspěch. Budu rád, pokud se z něho budete moci radovat.

Takže pusťme se do toho:

  1. Kam chci jet – nejprve je nutné si ujasnit, kterou zemi, nebo země, bych rád navštívil.
  2. Proč tam chci jet – dále je důležité si stanovit cíl cesty. Jde o to, abych byl schopen jasně a krátce formulovat čeho chci svojí cestou dosáhnout, čím je právě tento můj plán zajímavý a lišící se od ostatních.
  3. Mediální projekt – pokud jsem se dostal do této fáze, je dobré sepsat krátký projekt (jde o jednu, dvě stránky textu), ve kterém stručně popíšu kam, proč a s jakými cíly a úmysly se chci vydat.
  4. Mediální kontakty – tento projekt pak mohu zaslat, ale raději s ním navštívit osobně redakce nejrůznějších cestovatelských serverů, tištěných magazínů, případně rozhlasové stanice a zeptat se jich, zda by měli zájem informovat své posluchače a čtenáře před vlastní cestou o mém záměru a po jejím uskutečnění o splněných cílech. Vhodné je stejným způsobem navštívit čajovny a kulturní střediska o kterých víte, že svým klientům nabízejí v programové skladbě i přednášky z cest. Pokud by se Vám podařilo získat předběžný příslib pro zveřejnění vašeho článku, či uspořádání přednášky (nejlépe mailem, nebo písemně), máte z poloviny vyhráno. Zde podotýkám, že úspěšnost Vašeho projektu v mediální oblasti, bude dána nikoliv pouze exotičností a atraktivitou vybrané cílové země, ale především nápadem, proč ji chcete navštívit. Například v Bulharsku byl téměř každý, takže mediální projekt s názvem „Moje cesta do Bulharska“, asi nikoho dvakrát nenadchne. Téma musí být konkrétní a zajímavé. Třeba „Mýty versus realita zázračných uzdravení v Bačkovském monastiru“, který by reagoval na skutečně velmi překvapivá uzdravení v jednom malém, horském klášteru poblíž Plovdivu, do kterého se sjíždějí nepřehledné davy poutníků. Uvádím to pouze jako příklad. Také se připravte, že ne všude Vás budou vítat s otevřenou náručí a s poznámkou, že právě na Vás, už dlouho a netrpělivě čekali (i když tuto větu s nádechem lehkého sarkasmu nejspíš občas uslyšíte).
  5. Požadavky na sponzora – v tento okamžik nastává chvíle si ujasnit, co vlastně budete od sponzora, případně sponzorů chtít. Záleží to na tom čím jste, či nejste již vybaveni a kterou zemi se chystáte navštívit. Jiné vybavení budete potřebovat do Tibetu a jiné do Namibie. Takže může jít například o spacák (do kolika stupňů), stan (turistický, expediční…), vařič, oblečení, letenka či jízdenka. Seznam je velmi variabilní a vyplatí se důkladně si ho promyslet. Jakmile je hotov, zjistěte si nejlépe přes internet, které výrobce, by jste chtěli u které položky Vašeho seznamu oslovit. Podotýkám, že nemá cenu ztrácet čas s internetovými obchody, které pouze prodávají zboží nejrůznějších značek. Úspěch spočívá v oslovení výrobce, nikoliv prodejce. Až budete mít ke každé položce seznamu přiřazeny výrobce (jednoho, či více), přejděte do další fáze.
  6. Sponzorský projekt – jde o krátké shrnutí kam a proč chcete jet (obdoba mediálního projektu), které je rozšířeno o další dvě kapitolky. Jaké mediální prezentace a kde budou cestě předcházet a následovat po Vašem návratu. Zde je vhodný prostor pro uvedení všech předběžných příslibů Vámi oslovených médií. V tomto projektu uveďte, jakým způsobem budete chtít a mít možnost při přednáškách a v článcích prezentovat firmu, kterou oslovujete. V neposlední řadě přesně popište, o jaké jejich výrobky Vám jako o sponzorský dar jde. Samozřejmě můžete uvést, že pokud do určitého termínu od Vašeho návratu z cesty domluvené prezentace neuskutečníte, uhradíte výrobek, který jste od firmy převzali v plné finanční výši.
  7. Pro každou firmu je vhodné sepsat samostatný projekt a osobně kontaktovat jejich marketingové oddělení, případně zjistit kdo má na starosti (je-li tam vůbec někdo takový) problematiku sponzoringu.

Pokud budete mít čas, sílu a patřičné schopnosti, není od věci spustit před cestou vlastní webové stránky, kde budete zveřejňovat veškeré informace o plánované cestě. V neposlední řadě můžete tento prostor nabídnout sponzorům k umístění jejich reklamního banneru.

V červenci 2007 plánuji měsíční cestu do Norska. Patřím mezi ty, kteří těch položek na svém seznamu budou mít asi víc. Dlouho jsem přemýšlel jak na to a výsledek jsem Vám právě popsal. Udělám všechno pro to, abych nejen něco získal za kvalitní následné prezentace, ale abych se tímto způsobem také něco naučil. Rady jsou to z mého hlediska životaschopné a tak přeji sobě i Vám dostatek píle a vytrvalosti, abychom se i my malí, neznámí poutníčkové, mohli dotknout hory Olymp.

Jak to všechno dopadlo, se dozvíte tady:

http://www.ces­tovatel.cz/…-to-dopadlo/

Continue Reading

Rady a zkušenosti

Vyrazte si v létě na dovolenou s přáteli nebo s celou rodinou: půjčovna minibusů vás vybaví na cestu

Dokud jsme vlastnili naše 7místné auto, prostor se nemusel nijak zásadně řešit. Autíčko však dosloužilo a naše současné už neumí pojmout ani naše dítě a dvě feny najednou. Takže jak vyřešit dovolenou?

Published

on


Dokud jsme vlastnili naše 7místné auto, prostor se nemusel nijak zásadně řešit. Autíčko však dosloužilo a naše současné už neumí pojmout ani naše dítě a dvě feny najednou. Takže jak vyřešit dovolenou?

Jedete na dovolenou ve větším počtu a řádně nabalení? Půjčte si dodávku nebo minibus

Půjčovna dodávek Ostrava nepůjčuje dodávky pouze vhodné k podnikání, ale i dodávky jako vícemístné vozy. V nabídce je například velice hezký Mercedes Benz Viano s devíti místy. Auto je ve výborném technickém stavu, má úsporný CDI motor a tempomat. Za krátkodobý pronájem do pěti dnů zaplatíte 1000 Kč za den. Při pronájmu nad 11 dnů již pouze 800 Kč za den. Chcete-li nové auto, s ještě nižší spotřebou, půjčte si Ford Transit Custom. Nabízí rovněž devět míst. Cena za pronájem na den do pěti dnů je 1350 Kč, nad 11 dnů 900 Kč. Rozhodli jste se do tak velkého auta přizvat ještě babičku, dědečka… Prostě tolik lidí, že jste auto zaplnili a teď řešíte, kam se zavazadly? Nejlépe a nejbezpečněji jim bude ve střešním boxu. I ten vám půjčovna minibusů zapůjčí.

Rozhodli jste se jet přece jen vlastním? Nezapomeňte před tím, než vyrazíte, na údržbu

Porucha vozu na dovolené je nepříjemná a drahá věc. Proto je důležité dát auto před jízdou do pořádku. Určitě dnes již sami neřešíte výměnu oleje. Zkontrolujte jeho stav, kdy jste jej měnili, a pokud je to zapotřebí, zajděte si do servisu nechat si olej vyměnit. Zadřený motor není levná záležitost. Nechte si zkontrolovat klimatizaci. Cesta například do Chorvatska bez funkční klimatizace by se dobrodružnou dala nazvat jen skutečně s hodně velkou nadsázkou. Pokud vaše klimatizace již nechladí, jak má, pravděpodobně vás čeká plnění klimatizace v odborném servisu. Auto si nechte prohlédnout nejlépe kompletně. Všechny provozní kapaliny, brzdy, pneumatiky apod. Nenechávejte to na poslední chvíli. Pokud by se muselo něco spravovat, může to trvat. Nejlépe je zajít s automobilem do servisu měsíc před odjezdem na dovolenou.

Continue Reading

Rady a zkušenosti

Jak ochránit kufr při přepravě letadlem

Jistě si dokážete představit, jak se s vaším zavazadlem
v letadle zachází. Doufat, že se s cestovním kufrem bude zacházet
opatrně, je zbytečné. Proto není vhodné cestovat s kufrem, který už
dosluhuje a vyplatí se zainvestovat do nového. Nicméně, nový
i starší kufr je vhodné ochránit, alespoň trochu.

Published

on

Jistě si dokážete představit, jak se s vaším zavazadlem v letadle zachází. Doufat, že se s cestovním kufrem bude zacházet opatrně, je zbytečné. Proto není vhodné cestovat s kufrem, který už dosluhuje a vyplatí se zainvestovat do nového. Nicméně, nový i starší kufr je vhodné ochránit, alespoň trochu.


Balení potravinářskou folií

Klasická vynalézavost a kutilství se nevyhnula ani v ochraně kufrů. V dnešní době na letištích uvidíte nepřeberné množství kufrů, které jsou obaleny klasickou potravinářskou folií. Každý si všimne, že to nevypadá nejlépe, ale důležitější je neprakticktičnost této ochrany. Fólie se snadno roztrhne a různě se lepí. Navíc po příletu obal ihned zničíte a nezapomínejte, že je to velice neekologické řešení.

O úroveň nahoru

Hned po domácky obaleném kufru přichází na scénu kufry omotané díky balící službě na letišti. Dnes už snad na každém letišti najdete místo, kde vám cestovní kufr obalí pevnou folií. Cena za tuto službu bývá poměrně vysoká a je stejně nepraktická jako domácí balení potravinářskou folií. Je dobré myslet na to, že většina cestujících bude mít kufr zabalený stejně jako vy, takže v příletové hale budou kufry těžko k rozeznání.

Popruhy na kufry

Popruhy vám zajistí, že se váš kufr během cesty neotevře a celkově získá větší odolnost. Jsou k dostání v různých barvách, to jistě oceníte, pokud máte nevýrazný kufr. Popruhy váš kufr viditelně odliší od ostatních zavazadel.

Trefa do černého

Pokud hledáte takovou ochranu, která velice dobře ochrání váš kufr a zároveň je módní a stylová, zvolte originální obal na kufr. Obaly jsou vyráběny z kvalitního materiálu, který je lehký, skladný a pratelný. Váš kufr ochrání před poškrábáním a před otevřením během letu. Ke všem těmto kvalitám můžete navíc připočítat skvělé designové vzory a univerzální velikosti.

Continue Reading

Rady a zkušenosti

Co si sbalit na dovolenou?

Představa o perfektní dovolené je pro každého z nás jiná.
Jedni milují aktivní dovolenou, a pro druhé je idea největšího odpočinku
pláž, lehátko a moře. Předtím než vyrazíte, buďte připraveni a
nezapomeňte si sbalit vše potřebné.

Published

on

Představa o perfektní dovolené je pro každého z nás jiná. Jedni milují aktivní dovolenou, a pro druhé je idea největšího odpočinku pláž, lehátko a moře. Předtím než vyrazíte, buďte připraveni a nezapomeňte si sbalit vše potřebné.

Na dovolenou k moři budete potřebovat hlavně plavky, opalovací krém, ručník a sandály. V případě, že dáváte přednost aktivní dovolené, je potřeba věnovat balení větší pečlivost, protože toho budete potřebovat daleko více.

Pokud jste klasický baťůžkář, který si na třítýdenní dovolenou dokáže sbalit do jedné krosny, nezapomeňte na pár důležitých věcí, bez kterých se neobejdete. Mezi ty patří lékárnička, sirky, nůž, pláštěnka nebo nepromokavá bunda a mnoho dalších. Všechny potřebné pomůcky naleznete v eshopu huskycz.cz.


Čelovka

Tu využijete kdekoliv, ať budete cestovat v horách, lesích nebo podél moře. V letních měsících je sice dlouho světlo, ale až zajde slunce, velmi těžko se vám bude v batohu cokoliv hledat. To že vám čelovka chybí, si uvědomíte, až když ji nebudete mít. Může se totiž stát, že se někde zapomenete, zakoukáte se na výhled do údolí, zdržíte se koupáním v jezeře a najednou je skoro tma, cíl kde budete spát je daleko a terén je nepřehledný. Už jste někdy stavěli stan za tmy? S čelovkou tmu nezažijete, přibalte si ji.

Samonafukovací karimatka

Pokud nestihnete včas dojít do cíle a budete muset přečkat noc na nerovném skalnatém terénu, tak velmi oceníte samonafukovačku. Nejen, že se vyspíte skoro jako doma v posteli a nerovný terén pro vás nebude překážkou, ale samonafukovací karimatka je daleko skladnější než ty klasické, takže ušetříte místo v batohu. Nerozlámejte si za dobu dovolené zbytečně záda, se samonafukovací karimatkou se vyspíte do růžova.


Spacák

Bez spacáku by trampování, ani nebylo možné. Jestli už máte karimatku, tak tím dalším, co nutně musíte mít je spacák. Nabídka spacích pytlů je opravdu veliká, záleží na tom, do jakých podmínek ho potřebujete a mnoho dalších faktorů.

Termo triko

Klasickým bavlněným trikům odzvonilo. Pokud jste celý den venku na cestě, je to nejpříjemnější, co si můžete vzít na sebe – termo triko. To totiž odvádí pot a v létě dokonce i chladí. Budete díky němu po celý den v suchu.

Termo hrnek

Teplý čaj nebo studená voda, díky termo hrnku budou mít vaše nápoje stejnou teplotu po dlouhou dobu. Neváhejte si tak na cesty zabalit i ten.

Continue Reading

Nové články

Copyright © 2024 Cestovatel.cz