Connect with us

Rady a zkušenosti

Jablka a hrušky – aneb kdo ochrání spotřebitele

Rozhodnete se pro nové auto. A protože to nejsou malé peníze, pečlivě ho vyberete podle Vašich potřeb a představ. Ukáží Vám celý štos lesklých a pestrých katalogů, náš zákazník, náš pán. Konečně vyberete krásného, červeného sporťáka. Cenu zaplatíte předem, obchod děkuje za přízeň a ujistí Vás, že Vaše volba nemohla být lepší… Za měsíc přijdete, a je Vám předán zelený pickup… Blbost? Nesmysl?

Published

on

Rozhodnete se pro nové auto. A protože to nejsou malé peníze, pečlivě ho vyberete podle Vašich potřeb a představ. Ukáží Vám celý štos lesklých a pestrých katalogů, náš zákazník, náš pán. Konečně vyberete krásného, červeného sporťáka. Cenu zaplatíte předem, obchod děkuje za přízeň a ujistí Vás, že Vaše volba nemohla být lepší. Dostanete voucher, na kterém je napsané „červený sporťák“.

Za měsíc přijdete, a je Vám předán zelený pickup. Prodavač se strašně omlouvá a sdělí Vám, že ten sporťák byl prodán vícekrát. Spolu s Vámi vyplní reklamační formulář a slibuje, že výrobce takové případy samozřejmě rychle a uspokojivě řeší.

Za několik týdnů dostanete dopis od výrobce. Také se omlouvá a plně chápe Vaše zklamání. Ovšem: nedá se nic dělat. Všeobecné podmínky jasně říkají: Zákazník má právo na odstoupení od smlouvy při závažné změně. Za závažnou změnu se nepovažuje změna typu nebo barvy vozidla, pokud nový typ a barva jsou ve stejné nebo vyšší kvalitě.

Blbost? Nesmysl? Samozřejmě: ten obchod by okamžitě zkrachoval.

Takovéto obchodní jednání si dovolují (zatím s úspěchem) cestovní kanceláře. Většina lidí považuje zaplacenou dovolenu s následujícím krachem CK za katastrofu. Není tomu tak: v tomto případě Vám uhradí škodu povinné pojištění. Daleko horší jsou neseriózní kanceláře. Pod krásným světovým slovem „overbooking“ (překnihování) jsou zájezdy a ubytovací kapacity prodané ihned několikrát.

Tady je náš příběh

Při dovolené u moře nevybereme nic jiného než bungalov. Přímý přístup na pláž v plavkách, báječné večery na terase, žádní dupající sousedé za zdí. Z lesklých a pestrých katalogů (náš zákazník, náš pán) CK FIRO-Tour jsme vybrali ostrov KohChang v Tajsku. A protože ve vybraném resortu nejsou jenom bungalovy, nechali jsme si ubytování v bungalovu s pohledem na moře explicitně potvrdit (světově to zní „superior bugalow sea-view“, a je to stejně drahé jak to zní). Teprve na základě tohoto potvrzení jsme zájezd zakoupili.

Cenu zaplatíte předem, obchod děkuje za přízeň a ujistí Vás, že Vaše volba nemohla být lepší. Dostanete voucher, na kterém je napsáno „superior bugalow sea-view“. Už tušíte, co přijde?

Končili jsme v hotelovém pokoji bez balkonu s výhledem do koruny stromu. Hluční sousedé, na chodbě měnili dělníci dlažbu. Zkrátka: naše volba nemohla být lepší. Zástupce firmy FIRO-Tour se strašně omlouval a sdělil nám, že bungalovy byly „overbooked“. Spolu s námi vyplnil reklamační formulář a sliboval, že FIRO-Tour takové případy samožrejmě rychle a uspokojivě řeší. Za týden jsme dostali dopis. FIRO-Tour se nám omlouvá a plně chápe naše zklamání. Ovšem: už tušíte, co přijde?

Všeobecné podmínky jasně říkají: Zákazník má právo na odstoupení od smlouvy při závažné změně. Za závažnou změnu se nepovažuje změna typu ubytovacího objektu, pokud je ubytování poskytnuto ve stejné nebo vyšší kvalitě.

Blbost? Nesmysl? Bohužel: ne!

Vyjádření CK FIRO-tour

Vážení, děkujeme za poskytnutí možnosti se k dané záležitosti vyjádřit.

Patříme k těm cestovním kancelářím, které se snaží o komunikaci s klientem ve všech případech. Pokud zjistíme – byť jen několik hodin před odletem zákazníka – jakýkoli problém, který by mohl ohrozit plánovanou dovolenou, řešíme to a snažíme se společně s klientem nalézt vhodné řešení nastalé situace. I to posiluje důvěru klientů v naši firmu a také proto máme tisíce zákazníků, kteří se k nám každoročně vrací. Jedná se skutečně o ojedinělé případy, z přibližně 100 tisíc našich klientů za rok jde procentuelně o naprosté minimum. Ještě méně je situací, kdy jsme překvapeni zmiňovaným „přeprodáním“ (overbooking) hotelu až na místě pobytu zákazníka. Tento prohřešek zahraničního partnera vede obvykle cestovní kancelář k přehodnocení spolupráce s daným partnerem. Klienta oprávněně nezajímá, jak situace vznikla, samozřejmě snahou je řešení, které se co nejvíce blíží původním požadavkům. I když pak náhradní pokoj či hotel není zcela totožný s původním výběrem zákazníka, vždy je snahou zajištění co nejpodobnějšího ubytování včetně veškerých doprovodných služeb. Nezřídka se stává, že klient v náhradním ubytování čerpá služby širšího rozsahu, přesněji vyšších standardů, tedy i vyšší ceny. Není-li možné výjimečně toto zajistit, situace je řešena finanční kompenzací.

V případě p. Schaufa šlo dokonce o kombinaci těchto událostí, ve skutečnosti se jednalo o aktuální rozhodnutí ubytovatele zcela zrušit objednaný typ ubytování (bourání bungalovů) bez jakéhokoliv upozornění všech dalších obchodních partnerů. Panu Schaufovi byl samozřejmě obratem navrácen příplatek za původní typ ubytování a navíc vyplacena další finanční kompenzace. Co nemůžeme nijak zpochybnit je fakt, že klientova představa o plánované dovolené byla narušena.

Desítky lidí se denně snaží o to, aby se našim zákazníkům skutečně naplnila představa o jejich vysněné dovolené, o to více nás mrzí, když nastane podobná situace. Přesto doufáme, že nám klient dá možnost přesvědčit jej, že služby naší cestovní kanceláře jsou spolehlivé a zmíněná situace byla výjimečná a zapříčiněná okolnostmi, které jsme měli jen malou šanci ovlivnit. Zodpovědnosti se samozřejmě nezříkáme a přijali jsme několik konkrétních opatření, abychom podobným situacím dokázali předejít.

V Chomutově dne 12. 05. 2006

Zakoupit si dovolenu je otázka důvěry. Nedostanete přece nic víc než pár obrázků a kousek papíru za drahé peníze. „Overbooking“ a falešné potvrzení bychom umístili na okraj podvodu. Soudní vymáhání jako rychlá a efektivní cesta se nám nezdá. Stejně si myslíme, že na funkčním trhu by neměly rozhodovat soudy ale zákazníci. Jisté je, že pokud CK FIRO Tour svůj přístup k zákazníkům nepřehodnotí, již nikdy s nimi na žádnou dovolenou nepojedeme.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Rady a zkušenosti

Vyrazte si v létě na dovolenou s přáteli nebo s celou rodinou: půjčovna minibusů vás vybaví na cestu

Dokud jsme vlastnili naše 7místné auto, prostor se nemusel nijak zásadně řešit. Autíčko však dosloužilo a naše současné už neumí pojmout ani naše dítě a dvě feny najednou. Takže jak vyřešit dovolenou?

Published

on


Dokud jsme vlastnili naše 7místné auto, prostor se nemusel nijak zásadně řešit. Autíčko však dosloužilo a naše současné už neumí pojmout ani naše dítě a dvě feny najednou. Takže jak vyřešit dovolenou?

Jedete na dovolenou ve větším počtu a řádně nabalení? Půjčte si dodávku nebo minibus

Půjčovna dodávek Ostrava nepůjčuje dodávky pouze vhodné k podnikání, ale i dodávky jako vícemístné vozy. V nabídce je například velice hezký Mercedes Benz Viano s devíti místy. Auto je ve výborném technickém stavu, má úsporný CDI motor a tempomat. Za krátkodobý pronájem do pěti dnů zaplatíte 1000 Kč za den. Při pronájmu nad 11 dnů již pouze 800 Kč za den. Chcete-li nové auto, s ještě nižší spotřebou, půjčte si Ford Transit Custom. Nabízí rovněž devět míst. Cena za pronájem na den do pěti dnů je 1350 Kč, nad 11 dnů 900 Kč. Rozhodli jste se do tak velkého auta přizvat ještě babičku, dědečka… Prostě tolik lidí, že jste auto zaplnili a teď řešíte, kam se zavazadly? Nejlépe a nejbezpečněji jim bude ve střešním boxu. I ten vám půjčovna minibusů zapůjčí.

Rozhodli jste se jet přece jen vlastním? Nezapomeňte před tím, než vyrazíte, na údržbu

Porucha vozu na dovolené je nepříjemná a drahá věc. Proto je důležité dát auto před jízdou do pořádku. Určitě dnes již sami neřešíte výměnu oleje. Zkontrolujte jeho stav, kdy jste jej měnili, a pokud je to zapotřebí, zajděte si do servisu nechat si olej vyměnit. Zadřený motor není levná záležitost. Nechte si zkontrolovat klimatizaci. Cesta například do Chorvatska bez funkční klimatizace by se dobrodružnou dala nazvat jen skutečně s hodně velkou nadsázkou. Pokud vaše klimatizace již nechladí, jak má, pravděpodobně vás čeká plnění klimatizace v odborném servisu. Auto si nechte prohlédnout nejlépe kompletně. Všechny provozní kapaliny, brzdy, pneumatiky apod. Nenechávejte to na poslední chvíli. Pokud by se muselo něco spravovat, může to trvat. Nejlépe je zajít s automobilem do servisu měsíc před odjezdem na dovolenou.

Continue Reading

Rady a zkušenosti

Jak ochránit kufr při přepravě letadlem

Jistě si dokážete představit, jak se s vaším zavazadlem
v letadle zachází. Doufat, že se s cestovním kufrem bude zacházet
opatrně, je zbytečné. Proto není vhodné cestovat s kufrem, který už
dosluhuje a vyplatí se zainvestovat do nového. Nicméně, nový
i starší kufr je vhodné ochránit, alespoň trochu.

Published

on

Jistě si dokážete představit, jak se s vaším zavazadlem v letadle zachází. Doufat, že se s cestovním kufrem bude zacházet opatrně, je zbytečné. Proto není vhodné cestovat s kufrem, který už dosluhuje a vyplatí se zainvestovat do nového. Nicméně, nový i starší kufr je vhodné ochránit, alespoň trochu.


Balení potravinářskou folií

Klasická vynalézavost a kutilství se nevyhnula ani v ochraně kufrů. V dnešní době na letištích uvidíte nepřeberné množství kufrů, které jsou obaleny klasickou potravinářskou folií. Každý si všimne, že to nevypadá nejlépe, ale důležitější je neprakticktičnost této ochrany. Fólie se snadno roztrhne a různě se lepí. Navíc po příletu obal ihned zničíte a nezapomínejte, že je to velice neekologické řešení.

O úroveň nahoru

Hned po domácky obaleném kufru přichází na scénu kufry omotané díky balící službě na letišti. Dnes už snad na každém letišti najdete místo, kde vám cestovní kufr obalí pevnou folií. Cena za tuto službu bývá poměrně vysoká a je stejně nepraktická jako domácí balení potravinářskou folií. Je dobré myslet na to, že většina cestujících bude mít kufr zabalený stejně jako vy, takže v příletové hale budou kufry těžko k rozeznání.

Popruhy na kufry

Popruhy vám zajistí, že se váš kufr během cesty neotevře a celkově získá větší odolnost. Jsou k dostání v různých barvách, to jistě oceníte, pokud máte nevýrazný kufr. Popruhy váš kufr viditelně odliší od ostatních zavazadel.

Trefa do černého

Pokud hledáte takovou ochranu, která velice dobře ochrání váš kufr a zároveň je módní a stylová, zvolte originální obal na kufr. Obaly jsou vyráběny z kvalitního materiálu, který je lehký, skladný a pratelný. Váš kufr ochrání před poškrábáním a před otevřením během letu. Ke všem těmto kvalitám můžete navíc připočítat skvělé designové vzory a univerzální velikosti.

Continue Reading

Rady a zkušenosti

Co si sbalit na dovolenou?

Představa o perfektní dovolené je pro každého z nás jiná.
Jedni milují aktivní dovolenou, a pro druhé je idea největšího odpočinku
pláž, lehátko a moře. Předtím než vyrazíte, buďte připraveni a
nezapomeňte si sbalit vše potřebné.

Published

on

Představa o perfektní dovolené je pro každého z nás jiná. Jedni milují aktivní dovolenou, a pro druhé je idea největšího odpočinku pláž, lehátko a moře. Předtím než vyrazíte, buďte připraveni a nezapomeňte si sbalit vše potřebné.

Na dovolenou k moři budete potřebovat hlavně plavky, opalovací krém, ručník a sandály. V případě, že dáváte přednost aktivní dovolené, je potřeba věnovat balení větší pečlivost, protože toho budete potřebovat daleko více.

Pokud jste klasický baťůžkář, který si na třítýdenní dovolenou dokáže sbalit do jedné krosny, nezapomeňte na pár důležitých věcí, bez kterých se neobejdete. Mezi ty patří lékárnička, sirky, nůž, pláštěnka nebo nepromokavá bunda a mnoho dalších. Všechny potřebné pomůcky naleznete v eshopu huskycz.cz.


Čelovka

Tu využijete kdekoliv, ať budete cestovat v horách, lesích nebo podél moře. V letních měsících je sice dlouho světlo, ale až zajde slunce, velmi těžko se vám bude v batohu cokoliv hledat. To že vám čelovka chybí, si uvědomíte, až když ji nebudete mít. Může se totiž stát, že se někde zapomenete, zakoukáte se na výhled do údolí, zdržíte se koupáním v jezeře a najednou je skoro tma, cíl kde budete spát je daleko a terén je nepřehledný. Už jste někdy stavěli stan za tmy? S čelovkou tmu nezažijete, přibalte si ji.

Samonafukovací karimatka

Pokud nestihnete včas dojít do cíle a budete muset přečkat noc na nerovném skalnatém terénu, tak velmi oceníte samonafukovačku. Nejen, že se vyspíte skoro jako doma v posteli a nerovný terén pro vás nebude překážkou, ale samonafukovací karimatka je daleko skladnější než ty klasické, takže ušetříte místo v batohu. Nerozlámejte si za dobu dovolené zbytečně záda, se samonafukovací karimatkou se vyspíte do růžova.


Spacák

Bez spacáku by trampování, ani nebylo možné. Jestli už máte karimatku, tak tím dalším, co nutně musíte mít je spacák. Nabídka spacích pytlů je opravdu veliká, záleží na tom, do jakých podmínek ho potřebujete a mnoho dalších faktorů.

Termo triko

Klasickým bavlněným trikům odzvonilo. Pokud jste celý den venku na cestě, je to nejpříjemnější, co si můžete vzít na sebe – termo triko. To totiž odvádí pot a v létě dokonce i chladí. Budete díky němu po celý den v suchu.

Termo hrnek

Teplý čaj nebo studená voda, díky termo hrnku budou mít vaše nápoje stejnou teplotu po dlouhou dobu. Neváhejte si tak na cesty zabalit i ten.

Continue Reading

Nové články

Copyright © 2024 Cestovatel.cz