zkušenosti
- Toto téma obsahuje celkem 8 odpovědí. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel
luka.skar a poslední změna proběhla před 8 roky a 1 měsícem.
-
AutorPříspěvky
-
-
pypak
Hostvařím na benzínu již asi tak od roku 1987,kdy mi kamarádka dovezla
z ruska benzinový vařič.v originále se to tuším jmenovalo
„primus turistskij“.je to dost přesná kopie švédského
optimusu,a stála tenkrát 8 rublú,což bylo v přepočtu
80 kč.je to jednoduchý,spolehlivý vařič,který spálí
v podstatě všechny druhy benzínu,a výkon postačuje i na dost
mrazivé počasí.potom jsem pořídil Coleman.taky benzinák.asi rok naprostá
spokojenost,ale po roce se začal ucpávat splynovač.bádal jsem čím by to
mohlo být,a z hrůzou jsem zjistil,že se začal uvnitř nádržky loupat
lak.nevím proč,ale kamarád má tentýž vařič dovezený přímo
z USA,vaří na něm už 10 let a bez problémů.takže jsem milého
colemana reklamoval,a pořídil si MSR Whisperlite.opět tatáž zkušenost.dva
roky bez problémů,a poté se začal ucpávat takovým tempem,že se musela
čistit tryska po každé akci.liju do toho vždy benzin přefiltrovaný přes
filtrační papír,a nějak to nepomáhá.takže jsem se opět vrátil k
„ruskému „optimusu,a zatím jsem velmi spokojen.pypak -
Štěpka
HostZdravím. Poprosil bych o radu ohledně toho ruského primusu. Nedaří se mi úplně zavřít přívod benzínu. Nikde neteče ale i po dotažení ovládacího kolečka prosřikuje čůrek tím přívodním otvorem okolo čistící jehly. Co s tím? Jelikož s ním nemám zkušenosti, tak ani nevím jestli je to vada vařiče nebo jejstli jsem já jitrnice.dík
-
Marian
HostPod tryskou je „hřebínek“, který vysouvá čistící drátek. Pokud by byl hřebínek posunut moc dolů o pár zubů, nešlo by už dál točit kolečkem a přitom by to úplně neuzavřelo přívod. Zkus posunout tento hřebínek o zub nahoru. Povolíš trysku, pak jako by točíš doleva na čištění a jak hřebínek vyjede, tak ho o jeden zub podrž a toč doprava.
-
Lukyn
HostZdravím prosím o radu, mám Ruskou kopii vařiče Primus , při čištění se mi podařilo ulomit čistící drátek, nevíte dá se někde sehnat nový hřebínek s čistícím drátkem? je tam ten drátek potřeba ? nebo můžu vasřič vzít a rovnou ho vyhodit?
díky za odpověď -
luka.skar
Účastníkprosím o radu s tím Vařičem ten Lukyn jsem já , díky
-
-
Vlastimil Hanuš
ÚčastníkDobrou zkušenost mám s vařičem MSR. Od této značky k sehnání několik typů prakticky v kterémkoli slušném outdoor obchodě. Myslím, že rozdíl mezi službou, kterou ti prokáže dražší a levnější, moc není. spálí to téměř cokoli, jen je někdy nutné častěji čistit trysku v hořáku.
O něco levněji se dá sehnat Colemann. Ten je svým uspořádáním kompaktnější, nádržka ale pojme míň paliva, takže se musí při větší akci častěji doplňovat.
Počítej s tím, že na pořizovací ceně moc neušetříš (cca od 3.000,- nahoru s náhradní nádobou na palivo). Kouzlo je v ceně paliva, tedy výrazně levnějším provozu oproti plynu. Navíc s tím můžeš do letadla a v cizině si nemusíš lámat hlavu s různými typy nepasujících kartuší.
-
eva
HostTo je právě ono, proč si chci pořídit benzíňák 🙂 . Jen teda nevim s tim MSR. Třeba o „Vážce“ jsem toho moc dobrého neslyšela. Na netu mne zaujal Primus Gravity nebo Karrimor Flexifuel. Nemáte s nimi někdo zkušenosti?
-
Vlastimil Hanuš
ÚčastníkOsobně používám MSR Whisperlite a spokojenost. Jednoduchý a spolehlivý, žádné vymyšlenosti navíc. Snesl bych ho možná trochu stabilnější, to ale v terénu stejně nedosáhneš u žádného vařiče. Dražší modely jsou na tom možná trochu líp.
Každopádně bych doporučil vařič s oddělenou univerzální lahví na palivo „na šlauchu“. To pro případ, že potřebuješ vzít s sebou víc paliva. Jen vyměníš pumpičku a špunt a nemusíš nikam nic přelévat.
-
Kateřina Minková
ÚčastníkNo, my jsme az doposud pouzivali prave Karrimor, ale doporucit ho nemohu. Tryska se ucpava az prilis casto, otviraci kohout na privod paliva je hned u horaku, takze se docela slusne skvari a diky tomu je zaroven obtiznejsi ovladani, kdyz si nemas popalit prsty. Mate-li nekdo lepsi zkusenosti s jinym typem varice, rada si je prectu.
Diky. Katerina
-
-
AutorPříspěvky