Fiiiioo – a jste bez peněz ! ! !

Úvodní stránka Fóra Cestování Fiiiioo – a jste bez peněz ! ! !

  • Toto téma obsahuje celkem 2 odpovědi. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Fio banka a poslední změna proběhla před 10 roky a 10 měsíci.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1467 Odpovědět
      Jára
      Host

      Představte si, že cestujete kolem světa.

      A samožřejmě platíte kartou, abyste nemuseli neustále kupovat a
      skladovat dolary, eura, bahty, atd. atd. . Ovšem: taková karta může být
      poškozená (čip nebo magnetický pruh) a tím nefunkční . . . Tak pro
      jistotu: manželka má svůj účet a svou kartu. To by mělo stačit. Stačí ?
      Nestačí !!!

      Po prvním výběru přestane Vaše karta fungovat. Terminál v obchodě
      hlásí: karta neplatná. To samé hlásí všechny bankomaty. Dobře: máme
      ještě druhou kartu (manželka). Výsledek: Terminál v obchodě hlásí:
      karta neplatná. To samé hlásí všechny bankomaty.

      Chyba systému ? Ne: Chyba banky ! ! ! Máte smůlu, máte platební karty od
      Fio banky ! ! !

      Fio totíž zablokuje svoje platební karty při prvním výběru
      v cizině. Důvod: aby Vás ochránila před zneužitím.

      Možna to zní jako špatný vtip (a dlouho jsme tomu nemohli věřit), ale
      je to tak: Fio karty jsou v cizině úplně k ničemu !

      Stalo se nám to v Thajsku, a po návratu jsme si vyžádali
      vysvětlení od banky. Dostali jsme nashledující odpověď: (citát) Fio
      banka, a.s. přistoupila k blokaci platební karty z bezpečnostních
      důvodů v souladu s Obchodními podmínkami banky. Chápeme, že Vám
      zablokování karty mohlo způsobit komplikace, nicméně ze strany banky se
      jedná o důležité preventivní opatření a ani na základě Vaši
      žádosti bohužel není možné v budoucnu takové blokaci zabranit.

      Závěrem přijměte naše ubezpečení, že banka k blokaci karet
      přistupuje pouze z preventivních důvodů, aby tak bylo zamezeno
      případnému vzniku škody na účtech klientů. Děkujeme za pochopení.
      (konec citátu)

      De fakto to znamená, že každý klient Fio banky musí počítat
      s tím, že bude v cizině bez peněz . . . Nezlobte se: měl jsem
      v životě hodně bank a hodně karet, ale tohle je fakt bomba ! Pro mou
      ochranu proti zločincům stačí PIN a nastavené limity. Platební kartu,
      která je 100%ně chráněná ale nefunkční, si můžou strčet někam . . . .
      .

      Majitele Fio banky jsou 2 čeští pánové. A jediné vysvětlení
      pro takové jednání může být, že tito kluci v životě necestovali za
      hranice a netuší, jak vypadá svět. Ale kdo, prosím Vás, jim vydal licenci
      na platební karty ? ? ? ? ?

      Takže: jestli jste klientem Fio banky: nepočitejte s tím, že Vaše
      platební karty budou fungovat mimo republiku !

      P.S. Fio nám sdělila, že pracují na řešení tohoto problému
      s tím, že klient předem nahlásí každou svoji cestu do zahraničí. To
      by byl další dobrý vtip (velký bratr pozdravuje . . .) Zůstane otázka,
      jestli maminka Fio nás pak pustí ihned do Thajska, nebo jestli musíme napřed
      ještě párkrát na ten Balaton ???

    • #5288 Odpovědět
      Jára
      Účastník

      P.P.S.
      jestli máte zájem:
      pod inzerátem 7741980 v hyperinzerce.cz jsou naše Fio karty k mání jako hračky pro ratolesti.

    • #5289 Odpovědět
      Fio banka
      Host

      Dobrý den, Fio banka v žádném případě neblokuje karty pro použití v zahraničí ani po každém použití v zahraničí. Blokace platební karty je prevencí proti vzniku dalších škod pouze v případě, kdy systém vyhodnotí, že došlo k rizikovému použití – v takovém případě se klienta se o tomto kroku snažíme informovat a žádáme o potvrzení, že transakci opravdu uskutečnil – pokud ano, je karta odblokována. Klienta kontaktujeme primárně telefonicky, pokud jej nelze zastihnout, posíláme sms nebo e-mail. Nahlášení cesty do zahraničí předem tedy může pomoci v tom smyslu, že o pohybu klienta v dané oblasti budeme vědět a pokud bude transakce vyhodnocena jako riziková, budeme mít tuto informaci k dispozici. Popsaná zkušenost nás mrzí, systém však funguje právě pro bezpečnost klientů a děláme vše pro to, abychom zároveň minimalizovali jejich nepohodlí s tím případně spojené.

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí
Odpověď na: Odpověď č. 5288 v Fiiiioo – a jste bez peněz ! ! !
Osobní informace:




Storno