Na křídlech Etihad Airways

Cestovat letadlem společnosti Etihad Airways, znamená luxus a pohodlí pro
každého. Nikdo tu nedělá rozdíl mezi těmi, kdo mají levně zakoupenou
letenku a mezi plně platícími cestujícími. Každý má svoji obrazovku, kde
si může vybírat v záplavě písniček, filmů, nebo informací
týkajících se trasy letu. Servis začíná ještě před startem, kdy
stevardky roznáší balenou vodu, ale s plnou „vervou“ se na Vás
vrhnou až po startu.

Otázka ceny za dopravu je dnes alfou i omegou u naprosté většiny cestovatelů. Přepravit se z jednoho konce světa na druhý není technický, ale někdy spíš finanční problém. Nakonec proč vydávat nějaké horentní sumy peněz, když se na ně „třesou“ naši zákonodárci, daňové úřady, zdravotní pojišťovny,…

Jak se dostat do exotického cíle za levný peníz?

Jít cestou nízkonákladových aerolinií možná znamená relativně levné řešení, avšak s notnou dávkou adrenalinu. Zvláště některé z ukrajinských a ruských aerolinek dokáží takovou cestu povýšit na úroveň „ruské rulety“. Doletím, nedoletím? Ne! Touto cestou jsme se rozhodně nehodlali ubírat. Nezbylo než zvolit osvědčené letecké společnosti a ve velkém předstihu se probírat jejich nabídkami. Postupně ze hry vypadli Turkish airlines, Finnair, KLM, Swissair,… Nakonec na nás zhruba 3 měsíce před odletem vyskočila z internetových stránek nabídka společnosti Etihad Airways. Kdo to je? Jaké služby nabídne?


Letmý pohled do počítače nás poinformoval, že se jedná o vlajkového leteckého dopravce Spojených Arabských Emirátů. No, dojmy to vzbudilo rozporuplné. Současná atmosféra vzájemné nedůvěry a podezírání mezi arabským světem a zbytkem světa trošku nahlodávala náš záměr svěřit své tělesné schránky arabské společnosti. Nicméně informace o leteckém parku těchto aerolinek a hlavně cena za dopravu a kompletní servis z Mnichova do Bangkoku a zpět ve výši necelých 12 tisíc korun za osobu, byly přesvědčivé. Koneckonců dopravit se do Mnichova, není až takový problém. Autem to zvládnete za necelé čtyři hodiny.


Nicméně když jsme za časného listopadového rána postávali v odletové hale letiště F. J. Strausse v Mnichově, měli jsme pocity smíšené. Mohu říci již v tuto chvíli, že zcela neopodstatněné. Personál v uniformách letecké společnosti, jenž už na první pohled nezapřel arabský styl, na nás zapůsobil příznivým dojmem už při odbavení. Vše rychlé, bezproblémové a stejná slova je možno použít i pro servis na palubě Airbusu 300, který se z betonové plochy mnichovského letiště odlepil přesně podle letového řádu. Palubní personál na leteckých spojích společnosti Etihad Airways, to je pestrá přehlídka stevardek a stevardů snad z celého světa. V jednotném stejnokroji se na Vás usmívají stejně tak arabské stevardky, jako třeba Rusky, Švédky, Rumunky, Finky, Ukrajinky, nebo jako v našem případě – Slovenka. A tak jsme se dočkali toho paradoxu, že ač na výsostné půdě arabských emirátů, 11 tisíc metrů vysoko nad územím Íránu, přečasto se nám linula do uší libozvučná slovenština.

Luxus s Etihad Airways


Cestovat letadlem společnosti Etihad Airways, znamená luxus a pohodlí pro každého. Nikdo tu nedělá rozdíl mezi těmi, kdo mají levně zakoupenou letenku a mezi plně platícími cestujícími. Každý má svoji obrazovku, kde si může vybírat v záplavě písniček, filmů, nebo informací týkajících se trasy letu. Servis začíná ještě před startem, kdy stevardky roznáší balenou vodu, ale s plnou „vervou“ se na Vás vrhnou až po startu. Každý dostane přikrývku, návleky na nohy, špunty do uší,… a sluchátka. Jejich účel je jasný na první pohled, protože všichni cestující mají na opěradle před sebou vlastní obrazovku a každý z nich si může po celou dobu letu volit svůj vlastní program. Každý je svým pánem. Ještě než si všechno to „nadělení“ uklidíte, je tu personál s nápoji a jídelním lístkem. Ano jídelním lístkem, protože tady si vybíráte ze tří druhů jídel. V nabídce se nejčastěji objevuje kuřecí maso, losos, mleté maso v podobě karbanátků, nejčastěji doplňované rýží, brambory nebo luštěninovými saláty. Deserty, zmrzlina, káva jsou už pochopitelně jednotné, ale personál Vám rád doporučí vynikající bílé, nebo červené víno, bailley´s, atd.


Je třeba říci, že posádky Etihad Airways se o Vás profesionálně postarají po celou dobu letu, ale pokud se jedná o noční let, respektuje přání většiny cestujících toužících po spánku. Během našeho nočního letu z Abu Dhabí do Bangkoku nám stihli naservírovat jídlo i pití, ale většina času nám zbyla na spánek.

Shrnout naše zkušenosti z cestování se zmiňovanou leteckou společností, znamená konstatovat naprostou spokojenost během všech letů, které jsme s touto společností absolvovali. Ochota personálu spolu s vysokou kvalitou používaných letadel Vás určitě nezklamou a při cestě na dovolenou přesvědčí, že sázka na ně nebyla rizikem, ale jistotou. Síť jejich leteckých linek se zahušťuje i ve směru do Evropy a na seznamu jejich cílových letišť se objevují další a další názvy. Od letošního roku by se mezi nimi měla objevit i Praha.

Tak tedy hodně štěstí na cestách s Etihad Airways.

Otázka ceny za dopravu je dnes alfou i omegou u naprosté většiny cestovatelů. Přepravit se z jednoho konce světa na druhý není technický, ale někdy spíš finanční problém. Nakonec proč vydávat nějaké horentní sumy peněz, když se na ně „třesou“ naši zákonodárci, daňové úřady, zdravotní pojišťovny,…

Jak se dostat do exotického cíle za levný peníz?

Jít cestou nízkonákladových aerolinií možná znamená relativně levné řešení, avšak s notnou dávkou adrenalinu. Zvláště některé z ukrajinských a ruských aerolinek dokáží takovou cestu povýšit na úroveň „ruské rulety“. Doletím, nedoletím? Ne! Touto cestou jsme se rozhodně nehodlali ubírat. Nezbylo než zvolit osvědčené letecké společnosti a ve velkém předstihu se probírat jejich nabídkami. Postupně ze hry vypadli Turkish airlines, Finnair, KLM, Swissair,… Nakonec na nás zhruba 3 měsíce před odletem vyskočila z internetových stránek nabídka společnosti Etihad Airways. Kdo to je? Jaké služby nabídne?


Letmý pohled do počítače nás poinformoval, že se jedná o vlajkového leteckého dopravce Spojených Arabských Emirátů. No, dojmy to vzbudilo rozporuplné. Současná atmosféra vzájemné nedůvěry a podezírání mezi arabským světem a zbytkem světa trošku nahlodávala náš záměr svěřit své tělesné schránky arabské společnosti. Nicméně informace o leteckém parku těchto aerolinek a hlavně cena za dopravu a kompletní servis z Mnichova do Bangkoku a zpět ve výši necelých 12 tisíc korun za osobu, byly přesvědčivé. Koneckonců dopravit se do Mnichova, není až takový problém. Autem to zvládnete za necelé čtyři hodiny.


Nicméně když jsme za časného listopadového rána postávali v odletové hale letiště F. J. Strausse v Mnichově, měli jsme pocity smíšené. Mohu říci již v tuto chvíli, že zcela neopodstatněné. Personál v uniformách letecké společnosti, jenž už na první pohled nezapřel arabský styl, na nás zapůsobil příznivým dojmem už při odbavení. Vše rychlé, bezproblémové a stejná slova je možno použít i pro servis na palubě Airbusu 300, který se z betonové plochy mnichovského letiště odlepil přesně podle letového řádu. Palubní personál na leteckých spojích společnosti Etihad Airways, to je pestrá přehlídka stevardek a stevardů snad z celého světa. V jednotném stejnokroji se na Vás usmívají stejně tak arabské stevardky, jako třeba Rusky, Švédky, Rumunky, Finky, Ukrajinky, nebo jako v našem případě – Slovenka. A tak jsme se dočkali toho paradoxu, že ač na výsostné půdě arabských emirátů, 11 tisíc metrů vysoko nad územím Íránu, přečasto se nám linula do uší libozvučná slovenština.

Luxus s Etihad Airways


Cestovat letadlem společnosti Etihad Airways, znamená luxus a pohodlí pro každého. Nikdo tu nedělá rozdíl mezi těmi, kdo mají levně zakoupenou letenku a mezi plně platícími cestujícími. Každý má svoji obrazovku, kde si může vybírat v záplavě písniček, filmů, nebo informací týkajících se trasy letu. Servis začíná ještě před startem, kdy stevardky roznáší balenou vodu, ale s plnou „vervou“ se na Vás vrhnou až po startu. Každý dostane přikrývku, návleky na nohy, špunty do uší,… a sluchátka. Jejich účel je jasný na první pohled, protože všichni cestující mají na opěradle před sebou vlastní obrazovku a každý z nich si může po celou dobu letu volit svůj vlastní program. Každý je svým pánem. Ještě než si všechno to „nadělení“ uklidíte, je tu personál s nápoji a jídelním lístkem. Ano jídelním lístkem, protože tady si vybíráte ze tří druhů jídel. V nabídce se nejčastěji objevuje kuřecí maso, losos, mleté maso v podobě karbanátků, nejčastěji doplňované rýží, brambory nebo luštěninovými saláty. Deserty, zmrzlina, káva jsou už pochopitelně jednotné, ale personál Vám rád doporučí vynikající bílé, nebo červené víno, bailley´s, atd.


Je třeba říci, že posádky Etihad Airways se o Vás profesionálně postarají po celou dobu letu, ale pokud se jedná o noční let, respektuje přání většiny cestujících toužících po spánku. Během našeho nočního letu z Abu Dhabí do Bangkoku nám stihli naservírovat jídlo i pití, ale většina času nám zbyla na spánek.

Shrnout naše zkušenosti z cestování se zmiňovanou leteckou společností, znamená konstatovat naprostou spokojenost během všech letů, které jsme s touto společností absolvovali. Ochota personálu spolu s vysokou kvalitou používaných letadel Vás určitě nezklamou a při cestě na dovolenou přesvědčí, že sázka na ně nebyla rizikem, ale jistotou. Síť jejich leteckých linek se zahušťuje i ve směru do Evropy a na seznamu jejich cílových letišť se objevují další a další názvy. Od letošního roku by se mezi nimi měla objevit i Praha.

Tak tedy hodně štěstí na cestách s Etihad Airways.