Možnost práce mimo kancelář patří dnes mezi nejžádanější benefity, které lidé při hledání nové práce zvažují. Pokud vaše společnost takzvanou remote spolupráci zatím nenabízí, zavíráte tím zbytečně dveře před hromadou kvalitních zaměstnanců, kteří by pro vás mohli mít velký přínos. A přitom remote management není nic, čeho by se bylo třeba až tak bát. Stačí nastavit si správně firemní hodnoty a dbát na jejich dodržování.
Hlavní výhody práce na dálku
Práce na dálku s sebou nese řadu výhod nejen pro zaměstnance, ale také pro vás. Pojďte se s námi podívat na největší benefity, které vám remote management přinese.
Úspora pořizovacích nákladů
Když nemáte zaměstnance fyzicky ve firmě, nepotřebujete pro ně žádné kanceláře ani jejich vybavení. Ušetříte nejen za pronájem vhodných prostor, ale také za nákup nábytku, počítačů, tiskáren a dalšího hardwaru i softwaru.
Stačí vám jenom trochu zainvestovat do digitalizace firmy a všechny potřebné informace a data můžete se zaměstnanci jednoduše sdílet pomocí cloudového úložiště, do kterého se každý z vás dostane online odkudkoliv bude třeba.
Zvýšení efektivity práce
Zaměstnanci v kanceláři se mohou občas navzájem rušit. V domácím prostředí, kde má každý na svou práci dostatečný klid a prostor, efektivita práce výrazně vzroste.
Flexibilita v náboru zaměstnanců
Při náboru nových zaměstnanců nejste limitováni místem jejich bydliště. Můžete si tak vybírat z mnohem širších řad potenciálních uchazečů.
Hlavní nevýhody práce na dálku
I když práce a řízení firmy na dálku přináší nespočet výhod, je třeba zvážit i faktory, které by vám mohly časem na spokojenosti ubrat. I s nimi se dá ale s trochou snahy dobře vypořádat.
Absence sociální interakce
Jste typický extrovert a bojíte se, že bez osobního kontaktu se zaměstnanci bude vaše duše trpět? Nebojte, vůbec to tak být nemusí. Moderní komunikační technologie nabízí neomezené možnosti synchronní i asynchronní komunikace a dokáží tak osobní setkání téměř dokonale nahradit.
Pomocí videokonferencí se můžete během pár sekund se zaměstnanci i kolegy setkat tváří v tvář, a přitom z pohodlí domova, kdykoliv budete potřebovat.
Omezená kontrola kvality práce
Máte strach, že pokud nebudete stát zaměstnancům neustále za zády, budou se flákat? Pak byste si nejdřív měli jasně definovat firemní kulturu a hodnoty a ty se pak snažit v praxi dodržovat.
Klíčová by měla být vzájemná důvěra mezi všemi členy týmu a jejich pozitivní a proaktivní přístup k práci. Už při výběru zaměstnanců si proto dejte záležet, abyste zvolili ty, kteří s vašimi firemními hodnotami souzní.
Jak si remote management usnadnit
Přesvědčili jsme vás? Začínáte o remote managementu opravdu uvažovat? Tak si ještě přečtěte 4 tipy, které vám pomůžou si řízení firmy na dálku usnadnit. Pak můžete začít řídit váš podnik nejen z pohodlí domova, ale klidně třeba i z dovolené.