Úvodní stránka › Fóra › Plkárna › O nízkém dobru humanoidních živočichů
- Toto téma obsahuje celkem 0 odpovědí. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel milan a poslední změna proběhla před 6 roky a 1 měsícem.
-
AutorPříspěvky
-
-
milanHost
O nízkém dobru humanoidních živočichů a o vysokém dobru
pravých lidíNízké dobro je dobro egoistické současného typu, zaměřené hlavně na
osobní prospěch jednotlivce, který uvažuje pouze v intencích pojmů a
„mně“. Dobro vyšší, čili dobro skutečné a pravé je dobrem
všeobecným, zájmy jednotlivce vysoce přesahujícím, při kterém člověk
uvažuje v intencích pojmů „my“ a „nám“. Ne
však úzkoprse, ale v tom nejširším možném slova smyslu!Nízké dobro nevyhnutelně generuje nejnižší lidské vlastnosti, jakými
je nečestnost, lež, podvod, chamtivost, bezohlednost a mnohé jiné.
Preferováním nízkého dobra tyto negativní vlastnosti v lidech
i ve společnosti stále rostou, až vše vrcholí v konfliktech,
v agresi a ve válkách.Preferování dobra vyššího, dobra obecného, osobní prospěch
jednotlivce vysoko přesahujícího v lidech naopak aktivuje vysoké a
ušlechtilé ctnosti, jako je smysl pro spravedlnost, čestnost, ohleduplnost,
nezištnost a podobně. Ovocem tohoto druhu dobra je harmonie, porozumění a
mír, protože jenom ono představuje konstruktivní princip bytí, zatímco
nízké, egoistické dobro, v jeho maximálním vystupování
nejrozličnější negativity s ním spojené je zosobněním
destruktivního principu bytí.Ale preferování vysokého, skutečného a pravého dobra má ještě také
jiný efekt. A sice efekt duchovní! My lidé jsme totiž bytostmi Světla.
Tam, vysoko nad hmotou, v úrovni Světla je náš skutečný domov, ze
kterého jsme na začátku svého vývoje vytryskli do hmoty jako drobné
světelné jiskřičky.A naším cílem v hmotném světě je nechat v sobě
rozhořet tuto nepatrnou, původní jiskřičku světla v silný plamen
plně rozvinuté, duchovní osobnosti, která nakonec může opustit hmotu a
vrátit se zpět do své domoviny. Neboť pak to už bude plnohodnotná bytost
světla, dokonale ukotvena v morálce, v mravnosti,
v spravedlnosti, v čestnosti a ve všech ostatních vysokých a
ušlechtilých ctnostech, které se jí staly naprostou samozřejmostí asi tak,
jako nám dýchání.Bude to tedy osvobození člověka z hmoty a jeho zrození do Světlé
říše Ducha. Do věčného království nebeského, čímž úspěšně
završí svůj duchovní vývoj, co je pravým smyslem našeho bytí.Jak však zní docela konkrétní návod na konání vyššího, skutečného
a pravého dobra, jehož preferování má tak nesmírně pozitivní hmotné
i duchovní důsledky?Konkrétní návod sestává ze dvou bodů. Prvním, nejvíce rozhodujícím,
nejtěžším a nejdůležitějším bodem je pochopení a hluboké uvědomění
si všech, výše uvedených skutečností. Tento bod spočívá
v zásadním vnitřním hodnotovém obratu jednotlivce od preferování
nízkého, živočišně egoistického a úzce osobního dobra směrem
k preferování dobra vyššího.Tento moment je klidně možné nazvat osvícením. Jde totiž
o osvícení, spočívající v pochopení, že jedině dobro obecné
je tím nejvíce rozhodujícím, skutečným a budujícím principem bytí, na
kterém se jako na základním kameni dá stále budovat bez rizika, že se
vždy nakonec všechno zhroutí tak, jak se to děje při preferování
nízkého, egoistického dobra současného typu. Viz pády mnoha národů a
civilizací v dějinách, jakož i pokračující morální rozklad
té naší, která se žel také postupně přibližuje k pádu.Pochopení a vnitřní hodnotové přesměrování jednotlivce tímto novým
směrem, na kterém od chvíle svého osvícení postaví celý svůj život je
tedy tím nejdůležitějším prvním krokem a může jej učinit absolutně
každý. Může jej udělat absolutně každý, bez rozdílu rasy, národnosti,
vzdělání, náboženského vyznání, nebo společenského postavení.A pokud byl učiněn první a nejvíce rozhodující krok, všechny
ostatní kroky už budou snadnější, protože tento nový, vnitřním
způsobem zásadně obrozený člověk může začít ve svém vlastním
životě, na základě svých vlastních možností tvořivě uplatňovat
princip vysokého, vznešeného a pravého dobra.Tam tedy, kde předtím ze sobeckých důvodů jednal nespravedlivě, bude
jednat mnohem spravedlivěji. Tam, kde předtím ze sobeckých důvodů konal
nečestně, bude konat mnohem čestněji. Tam, kde před tím konal bezohledně,
bude konat mnohem ohleduplněji. Tam, kde byl vždy jenom zištný se
v něm zrodí nezištnost. Tam, kde byl před tím neušlechtilý,
vulgární a surový se v něm zrodí ušlechtilost. A tak dále, a
tak dále.Ve skutečnosti tedy není nutný žádný konkrétní návod, protože síla
vnitřního hodnotového obratu ukazuje člověku sama o sobě způsob, jak
má zcela konkrétně začít ve svém vlastním životě naplňovat a hájit
principy vysokého a pravého dobra.Ale přece jen buďme konkrétní, i když neřekneme nic nového,
protože vše zásadní již pozemskému lidstvu řečeno bylo.Konkrétní návod na konání vyššího dobra můžeme totiž nalézt
v učení Ježíše Krista a v Desateru přikázání, na které se
lidé nikdy neměli dívat jako na něco církevní a náboženské. Měli to
naopak vždy vnímat jen jako konkrétní návod, jak správně žít tak,
abychom naplňovali principy vyššího dobra a tímto způsobem vše kolem sebe
formovali v duchu konstruktivního, budujícího a světlého principu
bytí, protože jenom ten jediný může přinést lidstvu harmonii,
porozumění, mír, štěstí a blaho. Jenom ten jediný může dát naplno
rozkvést všem našim ctnostem a krásným, vznešeným, ušlechtilým lidským
vlastnostem. Jenom ten jediný dokáže rozpálit a zesvětlit naši duchovní
jiskru až do takové míry, že se budeme moci vrátit jako zářivá bytost
Světla do své domoviny. Do království nebeského!Kráčejme tedy cestou vysokého a vznešeného dobra, které je dobrem
obecným! Které je dobrem všech národů i všech lidí! Které je dobrem
všech rostlin i zvířat! Které je dobrem vody, vzduchu i země!
Které je dobrem celé naší planety! Které je dobrem všechno objímajícím
a všechno prostupujícím, podobným nekonečné dobrotě našeho nebeského
Otce.Jeho dětmi, žijícími v jeho království se totiž mohou stát jenom
ti, co jsou se schopni vnitřně i navenek pozvednout ke konání právě
takovéhoto druhu dobra. Dobra, které se jedině v podobě ohledu na dobro
všech a všeho bez rozdílu stává spásou každého člověka i celého
lidstva.Kráčejme proto touto cestou i přesto, že většina jde jinými
cestami. Cestami osobního prospěchu a osobních výhod, dosahovaných za
jakoukoliv cenu. Cestami masírování ega a vypočítavého převracení
kabátů. Cestami konzumu a užívání si. Cestami přetvářky a pokrytectví.
Cestami zištnosti a bezohlednosti. Cestami bezcitnosti a chladné racionality.
Cestami hromadění peněz a majetků.Ať jen tito temní lidé, kteří v sobě zasypali svou jiskřičku
světla kráčejí svými temnými cestami. Nakonec se totiž vždy ukáže, že
jsou to cesty bludné, slepé a vedoucí pouze do neštěstí. Vedoucí do
neštěstí jednotlivce, národy i celou naši planetu. Vedoucí do
neštěstí materiálního, ale i duchovního.http://kusvetlu­.blog.cz/ v spolupráci
s M.Š
-
-
AutorPříspěvky