Holiday World 2000

„Středoevropský veletrh cestovního ruchu“ pořádaný již podeváté agenturou Triumf jsem navštívil v sobotu 12. 2. Chtěli jsme jet na odbornou část, která se konala ve čtvrtek a v pátek, ale nakonec jsem odjel sám. Součástí byl i pátý ročník výstavy Region World 2000, kde se představovali české, moravské a slezské regiony. Co a jak tam bylo a nebylo si přečtete v tomto článku.

Příjezd do Prahy vypadal vcelku normálně, po přemístění na holešovické nádraží už bylo poznat, že se něco děje. Chvíli před desátou jsem už vylézal z přeplněné tramvaje a nestačil jsem se divit. Před výstavištěm se táhlo několik pěkně zakroucených front na vstupenky. Chvíli jsem přemýšlel co dál a obcházel prodejní místa, když k jednomu stánku přišla slečna s balíkem vstupenek a zavolala co jí hlasivky stačili něco v tom smyslu, že si lidi můžou koupit lístek i u ní. Pár lidí se k ní vydalo, zbytek front se pouze nedůvěřivě díval, já jsem této situace využil a koupil si lístek bez dlouhého čekání.

Už při obcházení výstaviště jsem si nedokázal nevšimnout, že každý druhý člověk je vybaven nějakým zavazadlem, většinou řádně dimenzovaným na několik kilogramů letáků, co jsou zadarmo. Já jsem se rozhodl, že posbírám jenom pár kontaktů a informací od turistických kanceláří některých zemí. S tímto rozhodnutím a pouze s brašnou s foťáky jsem se poměrně úspěšně vyhýbal agentům s letáky, bohužel první agent (ten nejměkčí) měl to, co neměla slečna s lístky – letáček se seznamem vystavovatelů. Nakonec jsem se pro něj vrátil, protože jsem zjistil, že s tímto letáčkem to půjde přece jenom lépe.

Na volné ploše byly postaveny autobusy některých cestovních kanceláří a dopravních agentur. Také tam vystavoval brněnský Kudrna, který se podle informací na webu přeměnil v CK Swětoběžník (ještě to podrobíme zkoumání).

Ve veletržní hale bylo ze začátku trochu těsno. Možná proto, že se tam soustředila turistické zastoupení exotických zemí (JAR, Ceylon – Srí Lanka, Spojené Arabské Emiráty, Malajsie, Mexiko), kteřá odpoledne už byla davem obrána téměř o veškeré propagační materiály. Také zde byly expozice již zmiňované CK Swětoběžník a také Adventury, která získala ocenění v soutěži o nejlepší expozici do 50m2 (vyhrála Blue Sky Travel) a vítězství v soutěži o nejlepší katalog.

Do veletržního paláce se soustředily velké cestovky a velké expozice turistických kanceláří převážně evropských zemí. U některých stánků jste pro získání kompletních materiálů museli obejít jednotlivé regiony, ale třeba u španělské expozice se dalo vše získat na jednom místě. Do levého křídla se nastěhovaly převážně expozice českých regionů, ale také dobré expozice Slovenska a Maďarska.

V Křižíkových pavilonech byly převážně stánky jednotlivých českých regionů a menší cestovky, ale také zastoupení Egypta, Turecka a San Marina. San Marino mělo připraveno dokonce pěkné informační CDčko. V Křižíkově Ečku byla na prohlédnutí i auta, bohužel jen jediné terénní, zato s pěknou spací nástavbou na zahrádce. Bohužel kromě výstavy aut a jednoho stánku s rafty (Ultimate) zde nebylo prezentováno žádné další vybavení. No nic, většina cestovatelů patrně jezdí autem, nebo na raftu, spí a jedí v hotelu. Batohy, spacáky, stany a další vybavení jsem nikde neviděl (a to jsem zaslechl, že by tam mělo být…). V Déčku bylo tiskové středisko spolu s prezentecí několika dětských organizací.

Z výstavy jsem odcházel s dvěma igelitkami plnými materiálů, ale někteří zvlášť důkladní sběratelé si toho odnášeli daleko víc (taky si na to vzali pořádné tašky a batohy). Myslím si, že každý zde našel co hledal a že hodně lidí se zde rozhodlo pro letošní dovolenou. A na závěr jedna perlička: cestovní kancelář Fischer se rozhodla letošní HW ignorovat, takže její příznivci přišli zkrátka.

Milan Kylar

Zakladatel a kdysi také šéfredaktor časopisu www.cestovatel.cz. Nyní jsem zaměstnancem softwarové společnosti... Kromě toho občas fotografuji.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *